سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زینت بخش مرد، دانش و بردباری اوست . [امام علی علیه السلام]
ولعاقبه للمتغین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مژدگانی!

مژده ای دل که یار می‌آید

بــِگُذاری قرار می‌آید

 

در زمستان هوا کمی سرد است

احتمالا بهار می‌آید

 

یا به همراه یک هواپیما

یا که با یک قطار می‌آید

 

شده همراه وانت میوه

شده همراه بار می‌آید

 

برگ سبزی اگر که رو بکنی

با تو فورا کنارمی‌آید

 

یک نفر با ریال یا دینار

دیگری با دلار می‌آید

 

تو فقط پاچه را فراهم کن

خود به خود پاچه‌خوار می‌آید

 

می‌شود آنقدر خودش پایه

که به آدم فشار می‌آید!

 

باغبانی‌است در محله‌ی ما

تا بگویی بکارمی‌آید!

 

روز جمعه اگر کنار زمین

بگذاری نوار می‌آید

 

مثل پروین و نازی و فخری

می‌دهد افتخار می‌آید

 

غصه‌ی یار را نخور دیگر

بکشی انتظار می‌آید

 

خاتمی هم اگر نیاید، جاش

خانم ابتکار می‌آید!

 

می‌رود ساز بادی و جایش

دف و سنتور و تار می‌آید

 

وعده‌های قشنگ از بالا

مثل یک آبشار می‌آید

 

این چه شهری‌است، پشت اندر پشت

مرد بی اعتبار  می‌آید

 

فقط از لوله‌ی اتوشویی

صبح تا شب بخار می‌آید

 

هی بلاهای صادراتی از

کشور همجوار می‌آید

 

چند وقت است بوی ناجوری

دارد از این دیار می‌آید

 

معضلاتش اگرچه خیلی تلخ

به نظر خنده‌دار می‌آید

 

روده‌بُر می‌شویم از خنده

تا صدای شعار می‌آید

 

در سخنرانی ِ فلانی هی

جملات قصار می‌آید

 

خنده وقتی که بگذرد از حد

گریه بی‌اختیار می‌آید

 

توی اوضاع فعلی کشور

طنز خیلی به‌کار می‌آید

 

می‌شود گفت مشکل از خود ماست

هرچه بر روزگار می‌آید

 

پدر و مادری که آن‌طورند

بچه این‌طور بار می‌آید

 

پت و مت می رود به دانشگاه

پرفسور بالتازار می‌آید!

 

می‌رود با دوچرخه‌اش سرِکار

ماکـــسیماسوار می‌آید

 

پشت هم در مناصبِ عالی

چهره‌ی ماندگار می‌آید

 

بر زبانم همانکه می‌گویند

اسم آن را نیار می‌آید...

 

شعرمان را اگر عوض نکنیم

تهمتِ بی‌شمار می‌آید

 

می‌توان گفت: تا بخاری هست

چه کسی توی غار می‌آید؟!

 

چون که دختر رسد به سن بلوغ

خانه‌اش خواستگار می‌‌آید

 

نصفه‌شب سرد بود فهمیدیم

سوز از یک شیار می‌آید

 

فیل از فایل ریشه می‌گیرد

موز از مازیار می‌آید(!)

 

چه قشنگ است شعر این‌شکلی

نوبتِ انتشار می‌آید

 

پس بگو از بهار و عشق و امید

مژده ای دل که یار می‌آید...

 مهدی استاد احمد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 87/2/11 :: ساعت 5:25 عصر )

»» کذب محض عشق!

 

عشق یعنی اینکه تو باور کنی

می توانی یک نفر را خر کنی

 

کذب را هنگام فعل مخ زنی

آنچنان گویی که خود باور کنی

 

با دروغی جور شد گر امر خیر

راست را هرگز مبادا شرکنی

 

عشق همچون طایری توخالی است

راست گردر آن رود پنچر کنی

 

می شود چون موم در دستت اگر

از خودت حرف قلمبه در کنی

 

می توانی گر چه هستی بی سواد

شعرهای خوشگلی از برکنی:

 

"تن مپوشانید از باد بهار"

نقل قول از شخص پیغمبر کنی

 

"بر سر عشاق گو طو فان ببار"

چتری از اغراق را بر سر کنی

 

"خیز و جهدی کن چو حافظ تا مگر"

 وصف جام و باده و ساغر کنی

 

بعد یک مقدار تمرین، کذب محض

می شود جاری چو لب را تر کنی

 

می شود او عا شق تعریف هات

اندکی لب را اگر ترتر کنی!

 

نزد اختر چون که بنشینی مباد

وصف چشم و ابرو ی زیور کنی

 

پیش زیور نیز چون هستی مباد

نقل رنگ گیسوی آذر کنی

 

روی هم رفته نباید پیش زن

صحبت از معشوقه ای دیگر کنی

 

از درو غت خار گل میگردد و

می شود تقدیم یک جیـــگر! کنی

 

گر پسر هستی بیابی دختری

یا اگر هم دختری، شوهر کنی

 

اینچنین عشقی است عشق پرفروغ

زندگی روی ستونها ی دروغ...      
مهدی استاداحمد 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 86/5/24 :: ساعت 11:1 عصر )

»» تشکیل تیم مطالعاتی بوش در مورد امام زمان (عج)

 ایران اکونومیست: بوش سه هفته پیش جلسه ای با عده ای از روحانیون و نخبگان مسلمان آمریکا داشته است.وی تیمی مطالعاتی تحت نظارت خود متشکل از کارشناسان مسائل خاورمیانه و اسلام در وزارت امور خارجه، چند نفر از اطلاعات آمریکا (CIA) و نخبگان مسلمان مقیم آمریکا را بوجود آورده است.
جورج دبلیو بوش، رییس جمهور آمریکا، چندی پیش دستور تشکیل تیمی مطالعاتی را داد.

به گزارش سرویس بین الملل « فردا »، جرج دبلیو بوش، سه هفته پیش جلسه ای با عده ای از روحانیون و نخبگان مسلمان آمریکا داشته است که در آن جلسه با فلسفه امام زمان (عج) آشنا شده است.

بنا بر این گزارش، وی تیمی مطالعاتی تحت نظارت خود متشکل از کارشناسان مسائل خاورمیانه و اسلام در وزارت امور خارجه، چند نفر از اطلاعات آمریکا (CIA) و نخبگان مسلمان مقیم آمریکا را بوجود آورده است که به وی اطلاعاتی در مورد امام زمان (عج) و اعتقادات مسلمانان به آن حضرت بدهند.

شایان ذکر است، بوش در آن جلسه ذکر کرده بود که : «این امام باید چیز خاصی داشته باشد که مسلمانان برای او خود را می کشند.»

گفتنی است، دیک چنی از مخالفان سر سخت این تیم مطالعاتی است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 86/5/24 :: ساعت 12:13 صبح )

»» وهابی ها در ایران چه می کنند؟

یکی از اصلی ترین حامیان مالی مدارس وهابی ایران فردی در کشور امارات است که تمام دارایی اش از طریق تجارت سیگار «وینستون لایت» به دست آمده است.

اگر چه اهل سنت ایران ، صدها سال است در کنار اهل تشیع تعامل متقابل احترام آمیزی دارند اما طی چند سال اخیر تحرکاتی در برخی مناطق سنی نشین برای ایجاد تقابل با شیعه از طریق آموزه های وهابیت آغاز شده که اخیرا" این تحرکات رشد فزاینده ای گرفته است. نکته جالب اینکه همزمان با این حرکت های افراطی گرایانه به نام اهل سنت ، هر از چند گاهی ، جزوات و کتب حاوی اهانت به باورهای اهل سنت از جانب برخی گروه های خاص که اتفاقا" با نظام شیعی ایران در تقابل هستند توزیع می شود که این دو حرکت به صورت مکمل یکدیگر در ایجاد تقابل سنی و شیعه عمل می کنند.


تاسیس مدارس وهابی به نام اهل سنت

اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در برخی استان های مرزی کشور ، برخی مدارس دینی که به نام اهل سنت تاسیس شده ، نسبتی با آموزه های نحله های شناخته شده اهل سنت نداشته و تعالیم آنها صددرصد وهابی است و عمدتا" متمرکز بر آموزش عقاید ضد شیعی هستند.دانش آموزانی که دوره راهنمایی را پشت سر می گذارند، با مدرک سیکل وارد این مدارس که دوره ای 4 ساله دارند، می شوند. این مدارس بصورت شبانه روزی با امکانات رفاهی عالی اداره می شوند. دانش آموزان از صبح تا بعد از ظهر در این مدارس به سر می برند و برای اینکه از مدارک رسمی تحصیلی نیز عقب نمانند، در دبیرستان های شبانه دولتی ثبت نام می کنند و تا اخذ مدرک دیپلم ادامه تحصیل می دهند. در این 4 سال، عقاید و تفسیرهای عقیدتی وهابیت را به عنوان عقاید صحیح به دانش آموزان تزریق می شود و بعد از چهار سال فازغ التحصیل می شوند. چون دراین مدارس بنیه دروس عربی دانش آموزان قوی می شود، عده ای پس از 4 سال به مدارس تربیت معلم و رشته دبیری می روند، اما عده ای دیگر از این دانش آموزان به مدارس بالاتر وهابیت - بعضا" در خارج ایران- اعزام می شوند تا مدارج عالی تر را کسب کنند.
در کنار مدارس دینی وهابی ها، این گروه توانسته اند دبیرستان هایی غیرانتفاعی نیز ایجاد کنند تا بهتر بتوانند دانش آموزان را کنترل کنند.
نتیجه فعالیت این مدارس وهابی طی چند سال اخیر این بوده که توانسته اند در دانش آموزان و طلاب استحاله و دگرگونی ایجاد کرده و سنی های اشعری و شافعی را به وهابی های دو آتشه تبدیل کنند.


مدارس وهابی ازکجا تامین می شوند؟

وهابی ها داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا" عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.
یکی از بزرگترین پشتوانه های مالی وهابیون ایران در کشور امارات متحده عربی، فردی است که تمام دارایی هایش از طریق خرید و فروش سیگار«وینستون لایت» کسب کرده است. جالب است که برخی روحانیون وهابی اصولا" کشیدن سیگار را حرام می دانند.

تفاوت اهل سنت با وهابیون

بی انصافی است اگر فرقه افراطی و تکفیری وهابیت را به اهل سنت نسبت دهیم. وهابیت یک مرام عقیدتی است و هیچ ارتباطی به مذاهب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی ندارد. اینها مذاهبی فقهی هستند در حالی که وهابیت، یک مرام تکفیری عقیدتی است.
اغلب اهل سنت ایران در استان های کردستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شافعی و اشعری بوده و شدیدا" از فعالیت وهابی ها نگرانند. حتی اهالی برخی از مناطق اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که با وهابی ها برخورد کند.برهمین مبنا، عده ای ازعلمای اهل سنت نیز نگرانی خود را از تحرکات این گروه اعلام کرده اند و گفته اند که عقاید خود را از جانب آموزه های افراطی آنها در خطر می بینند.


مسائل فراروی جمهوری اسلامی ایران

متاسفانه برخی مسئولین کشور هنوز شناخت دقیقی از فرقه وهابی ندارند و فرق یک روحانی سنی و وهابی را تشخیص نمی دهند. نکته دیگر اینکه هنوز خط مشی مشخصی در برخورد با این گروه تندرو دیده نمی شود. گاهی اوقات میان امام جمعه شهرستان و مقامات کشوری نظیر فرماندار در برخورد با فعالان این گروه ، رفتار دوگانه ای را شاهد هستیم.
به طورکلی درعقیده وهابی ، شیعه کافر و مشرک است و مال و جانش حرمت ندارد . در همین راستاست که فردی مثل عبدالمالک ریگی ده نفر را می کشد و عین خیالش هم نیست. با این روند انتظار فاجعه های بزرگ تری در آینده دور از ذهن نیست . یا اینکه چند سال پیش، وهابی ها وارد قبرستان اهل سنت بندرعباس شدند و تمام سنگ قبرها را خراب کردند و بهانه اشان این بود که سنگ قبر مظهر بت پرستی است و در مسلک ما حرام است. این در حالی است که در عقیده تشیع ، حتی وهابی هم مشرک تلقی نمی شود و مسلمان قلمداد می گردند.
جهان نیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 86/5/24 :: ساعت 12:12 صبح )

»» هشدار به انجمن حجتیه

با رسیدن گزارشاتی در مورد شروع شدن حرکت جدید تفرقه انگیزانه، کمیسیون امنیت ملی با رایزنی هائی که با مسوولین انجام داد طی هفته گذشته این توطئه با جمع آوری سی دی ها و اقدامات مناسب دیگری خنثی شد و در این زمینه هشدار و برخوردهای لازم با افرادی که خود را اعضای انجمن حجتیه می نامیدند صورت گرفت.

بدنبال انتشار فتاوای منسوب به روحانیون وهابی عربستان و کویت مبنی بر وجوب تخریب قبور ائمه (ع) و واکنش شدید برخی مراجع و علمای شیعه در ایران و عراق به این فتاوا اعضای گروه انجمن حجتیه اخیرا" در جلسات و مجامع خود سخنان تند و عمدتا" اهانت آمیزی را علیه اعتقادات و بزرگان اهل سنت (و نه وهابیت) مطرح می کنند که به سرعت نیز نوار کاست و سی دی های این مجالس در سطح وسیعی بین مناطق سنی نشین ایران و کشورهای مسلمان منطقه توزیع می شود.

حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در این زمینه گفت: فعالیت هائی انجمن حجتیه در راستای تفرقه بین کشورهای اسلامی است و جهان اسلام نباید خود را وارد بازی های تفرقه انگیز صهیونیست ها و آمریکا کند.این فعالیت هائی که انجام می شود ربطی به جهان اسلام ندارد بلکه بازی های صهیونیست ها و آمریکاست.

وی تصریح کرد: نباید افرادی که به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند را از ارکان جهان اسلام بدانیم، آنها مزدبگیران آمریکا و صهیونیسم هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای انسجام اسلامی، تصریح کرد: با توجه به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری معرفی شده است، از تفرقه ها و کودتاهائی که برای نفاق در بین مسلمانان در حال شکل گیری است، باید دوری کنیم.

جهانگیرزاده با اشاره به اقدام کمیسیون امنیت ملی در راستای جلوگیری از این نفاق در بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: با رسیدن گزارشاتی در مورد شروع شدن حرکت جدید تفرقه انگیزانه کمیسیون امنیت ملی با رایزنی هائی که با مسوولین انجام داد طی هفته گذشته این توطئه با جمع آوری سی دی ها و اقدامات مناسب دیگری خنثی شد و در این زمینه هشدار و برخوردهای لازم با افرادی که خود را اعضای انجمن حجتیه می نامیدند صورت گرفت.

وی افزود: در سطح دیگر قرار است رایزنی در سطح کشورهای منطقه و جهان اسلام انجام دهیم و ذهن کشورهای اسلامی و مردم را برای جلوگیری از اغتشاش در جهان اسلام روشن کنیم.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مقابل هر حرکتی که از سوی منافقین انجام می شود باید همان حرکت متقابلاً انجام شود، پاسخ حرف، حرف است و به موقع جواب این حرف ها را خواهیم داد.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 86/5/24 :: ساعت 12:10 صبح )

»» کلیسای لوتران همجنس‌بازی کشیشان را مجاز اعلام کرد!

بزرگترین مرکز کلیسای لوتران اعلام کرد روحانیان همجنس‌باز لوتران قادر به ادامه فعالیت‌های معنویشان هستند.

به گزارش موعود به نقل از رویترز کلیسای اوانجلیک لوتران آمریکا در جلسه‌ی سالیانه خود توافق‌نامه‌ای صادر کرد که در آن به اسقف‌ها دستور داده شد از جریمه‌ی انضباطی کشیشانی که مرتکب "روابط هم‌جنس" شده‌اند بپرهیزند.

این توافق با آرای 538 در برابر 431 نفر به تصویب رسید.

این کلیسا که 4.8 ملیون نفر عضو دارد پیش از این به همجنس‌بازان نیز اجازه ایفای نقش کشیشی داده بود، اما به شرطی که از این کار پرهیز کنند.

صدور چنین اعلامیه‌ای خشم سایر کلیساها، بخصوص کلیسای انگلستان را برانگیخته است.

به نظر میرسد چنین اعلامیه‌ای، آن هم از سوی یک مرکز دینی، گامی تازه در مشروعیت بخشیدن به عمل لواط  که در تمام ادیان از آن نهی شده است، باشد. 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 86/5/24 :: ساعت 12:8 صبح )

»» پرسش ، پاسخ (سفیانی)

 سفیانی کیست؟ چرا به او لقب سفیانی داده‌اند؟
 او «عثمان بن عنبسه» از فرزندان «خالد بن یزید بن معاویه است و چون از نسل ابوسفیان است، معروف به «سفیان» است.



 سفیانی چه ویژگی‌های ظاهری دارد؟

 او مردی است با چهره‌ای ترسناک که آبله روست و چشمانی کبود دارد.

 سفیانی از کجا خروج می‌کند؟

 از سرزمینی خشک یعنی «بیدا» که سرزمینی بی آب و علف در بین مکه و شام است، خروج می‌کند.

 عثمان بن عنبسه کیست و ادعای او چیست؟

 او سفیانی از فرزندان یزید بن معاویه بن ابوسفیان
ـ لعنة الله علیهم ـ است. در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که فرمود:
«آنگاه که خورشید به مغرب خود نزدیک می‌شود، کسی از مغرب فریاد می‌زند: ای مردم، مولای شما در بیابان خشک (بیدا) ظهور کرد و او عثمان بن عنبسه از فرزندان خالد بن یزید بن معاویه بن ابوسفیان است. با او بیعت کنید تا هدایت شوید و با او مخالفت نکنید که گمراه می‌شوید. پس ملائکه و جن او را تکذیب می‌کنند. هر آن‌که در شک و تردید است و هر کافر و منافقی با ندای او گمراه می‌شود».

 تصرفات سفیانی چه مناطقی را شامل می‌شد؟

 شیخ صدوق از ابو منصور البحبی نقل کرده است که می‌گوید: از امام صادق(ع) دربارة اسم سفیانی سؤال کردم. فرمود: «تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج‌گانة شام: دمشق، حمص، فلسطین، اردن و حلب را تصرف کرد، منتظر فرج باشید.» گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد؟ فرمود: «خیر بلکه تصرف او 8 ماه است که یک روز هم بر آن اضافه نمی‌شود.»
و برخی گفته‌اند بعد از تسلط بر شام، هفت ماه حکمرانی می‌کند.

 چگونه امام مهدی(ع) بر عراق مسلط می‌شود؟

 بعد از این‌که سفیانی تسلیم پیشنهاد اطرافیان خود می‌شود، در مقابل امام مهدی(ع) می‌ایستد و آن حضرت (ع) را به مبارزه می‌خواند. پس امام مهدی(ع)  او را از جنگ بیم می‌دهد. اما سفیانی بر جنگ علیه امام (ع) پا فشاری می‌کند. بدین ترتیب بین لشکر سفیانی و لشکر امام (ع) جنگی در می‌گیرد، که پیروز آن مهدی(ع) است. حکم‌رانی سفیانی پایان می‌یابد و اسیر می‌شود و امام (ع) او را به درک واصل می‌کند. و این گونه امام (ع) بر عراق مسلط می‌شود.
[قول دیگر دربارة کشته شدن سفیانی] این است که او به شام فرار می‌کند و امام (ع) عده‌ای از یاران خود را به دنبال او روانه می‌کند و آنان پس از دستگیری سفیانی او را به قتل می‌رسانند.

 آیا سفیانی و دجال هم عصر هستند؟

 بله. این دو، هم عصر هم هستند و به شکلی با یکدیگر رابط داردند.

 چه مدت طول می‌کشد تا امام (ع) بعد از ظهورشان در [مقابل سفیانی] پیروز شوند؟

 این پیروزی در یک شب واقع می‌شود. از همان عصری که در بین رکن و مقام خطبه ایراد می‌کنند.

 فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین در چه زمانی رخ می‌دهد؟

 این واقعه ـ خسف ـ چند روز پس از ظهور صورت می‌گیرد و معجزة بزرگی است که امدادی الهی برای قیام مهدی(ع) است و با این رخداد مردم به صراحت به عدالتِ دعوت او (ع) و حقانیت قیامش ایمان می‌آورند.

 آیا با فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین مردم تحت تأثیر [این واقعه] قرار می‌گیرند؟

 در روایات به تأثیر این معجزه بر روح و روان انسان‌ها تصریح شده است:
«پس هنگامی که مردم [این واقعه] را می‌بینند بزرگان اهل شام و گروه‌هایی از اهل عراق به نزد امام(ع) شرفیاب شده و با آن حضرت(ع) بیعت می‌کنند.
و قالوا آمنّا به.
(یعنی به قائم آل محمّد(ع) ایمان می‌آوردند در حالی که
به آن حضرت(ع) کافر بودند).

 آیا معجزة خسف (فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین) خودِ سفیانی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

 بله. معجزة خسف سفیانی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، و عاطفة او را دربارة مهدی(ع) قلیان می‌دهد. این امر چند نتیجه دارد که مهم‌ترینِ آن‌ها فتح عراق بدون خون‌ریزی است.
سیوطی4 به نقل از نعیم بن حمّاد به نقل از ولید بن مسلم از امام باقر(ع) نقل می‌کند که می‌فرماید: «وقتی خبر واقعة خسف به کسی که آن لشکر را روانه کرده است [سفیانی] می‌رسد می‌گوید: به خدا سوگند خداوند در این مرد عبرتی قرار داده است. لشکری را به سوی او روانه کردم، اما زمین آنان را در خود فرو برد، در این واقعه عبرت و نصرتی است که سفیانی را به طاعت وامی‌دارد». این روایت در پایان به نقض بیعتِ سفیانی و جنگش با امام (ع) اشاره می‌کند.
از این خبر روشن است که بیعتِ سفیانی با امام مهدی(ع) و اتخاذ موضع ملایم در قبال امام (ع) در نتیجه فرو رفتن لشکرش در زمین است.

 بعد از این که سفیانی به شام فرار می‌کند آیا امام (ع) به تعقیب او می‌پرداز
د؟
 بله. آن حضرت (ع) عده‌ای را به دنبال او روانه می‌کند. این افراد در بیت المقدس به سفیانی می‌رسند و در آن‌‌جا بر روی صخره‌ای او را گردن می‌زنند.

 سفیانی پس از خروجش چه مناطقی را تحت تصرف خود در می‌آورد؟

 مناطق پنج گانه شام: دمشق و حمص در سوریه، فلسطین، اردن و حلب.

 آیا بر این مناطق پنج گانه اکتفا می‌کند یا تصرفات خود را توسعه می‌دهد
؟
 بر این مناطق اکتفا نمی‌کند. بلکه لشکریان خود را به اطراف گسیل می‌دارد که بخش بزرگی از لشکریان او به طرف بغداد و کوفه می‌روند و در آنجا قتل و فساد به راه می‌اندازند و اهل آنجا را تارومار می‌کنند. در کوفه و نجف اشرف نیز قتل عام می‌کنند.
پس از آن، قسمتی از لشکر آن ملعون به شام و قسمتی دیگر به مدینه می‌روند.

 وقتی لشکریان سفیانی به مدینه می‌رسد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

 با رسیدن لشکر سفیانی به مدینه، به مدت سه روز هر عملی را در این شهر مباح اعلام می‌کنند و در آن به قتل و ویرانی مشغول می‌شوند.

 آیا به همین امر اکتفا می‌کنند یا فراتر از آن می‌روند؟

 هرگز به این مقدار اکتفا نمی‌کنند. بلکه بعد از آن به سوی مکه می‌روند، اما به آن نمی‌رسند.

 سرنوشت بخشی از لشکر سفیانی به سوی شام می‌روند، چه می‌شود؟
 لشکری که به شام می‌رود [با لشکر امام (ع) مواجه می‌شود که]، لشکر حضرت حجت (ع) بر آن پیروز شده و آن را نابود می‌کند و اموال آنان به غنیمت گرفته می‌شود.

 فتنه سفیانی تا کجا گسترش می‌یابد و این فتنه بر چه کسانی سخت خواهد بود؟

 فتنة این ملعون در نواحی مختلف بلاد اسلامی گسترش می‌یابد و در این فتنه به طور خاص بر اصحاب علی(ع) و شیعیان آن حضرت (ع) سخت می‌گذرد تا جایی که ندا دهنده‌ای از سوی سفیانی ندا می‌دهد: «آگاه باشید هر کس سرِ شیعه‌ای از شیعیان علی(ع) را بیاورد هزار درهم جایزه می‌گیرد.» در این اوضاع همسایه بر همسایه‌اش هجوم می‌برد و می‌گوید: او از شیعیان علی(ع) است. پس گردنِ او را می‌زند و هزار درهم جایزه می‌گیرد.

 علت نرسیدن لشکری که از طرف سفیانی به سوی مکه روانه می‌شود، به این شهر چیست؟

 زیرا این لشکر هنگامی که به سرزمین «بیدا» که در بین مکه و مدینه قرار دارد می‌رسد، زمین تمام آنان را در خود فرو می‌برد و می‌بلعد. و این واقعه همان است که به «خسف» مشهور است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( چهارشنبه 86/5/24 :: ساعت 12:3 صبح )

»» هالیوود و 11 سپتامبر

 نظر شما چیست؟ توطئه‌ای در کار است یا این تنها یک تصادف زمانی ساده است؟ عدة بی‌شماری از مردم، که تعدادشان هم روز به روز بیشتر می‌شود، بر این باورند که دست‌هایی در کار است. مظنونان اصلی آنها نیز انجمن‌های مخفی هستند که سال‌هاست  بر ضدّ مردم آمریکا و انگلیس توطئه می‌کنند.


«آدم‌ها خوش شانسی رو دو جور تعریف می‌کنن. یک عده اونو چیزی بیشتر از شانس و اتفاق میدونن؛ واسة اونها شانس یه نشونه است؛ یک نشونه که ثابت می‌کنه یک کسی اون بالا هست، اونها رو می‌بینه و مراقبشونه. اما واسه یه عده دیگه این فقط شانسه که اومده سراغشون؛ شانس آوردن و بخت یارشون شده. من مطمئنم این جور آدم‌ها به اون 14 تا نور بدبینانه نگاه می‌کنن؛ واسشون شرایط پنجاه پنجاه نیست. می‌تونه بد باشه، می تونه خوب باشه. در اعماق قلبشون باور دارن که هرچی پیش بیاد، خودشون هستن و خودشون. تنها می‌مونن و این اونها رو می‌ترسونه. درسته، این جور آدم‌ها هستن. ولی عدة زیاد دیگه‌ای هم هستند که با این گروه فرق دارن. وقتی اون 14 تا نور رو می‌بینن، بهش به چشم یه معجزه نگاه می‌کنن؛ و با تمام وجود حس میکنن که هر اتفاقی بیفته یک کسی هست که کمکشون کنه، و این بهشون امید می‌ده. حالا باید از خودتون بپرسین که شما جزو کدوم دسته‌این؟ از اونها که نشونه‌ها واسشون معجزه است؟ یا اونهایی که فقط به شانس اعتقاد دارن؟ یا اصلاً اینجوری فکر کنین ـ یعنی ممکنه دو تا چیز فقط از روی شانس، هم زمان اتفاق بیفته؟»2

اگر قرار بود از هر کس که در خیابان می‌بینم، بپرسم:  «شما می‌توانستید حملات تروریستی یازده سپتامبر 2001 را پیش بینی کنید؟» پاسخ نود و نه درصد آنها مطمئناً منفی بود. حتّی اگر قرار بود همین پرسش را از مسئولان دولتی، قضایی، نظامی، مذهبی یا اقتصادی کشور می‌پرسیدم باز هم همین جواب را می‌گرفتم. البته دولت بوش هم اعلام کرد که: «هیچ کس در دولت نمی‌توانست وقوع چنین هواپیما‌ربایی و حملة انتحاری را پیش‌بینی کند»3. مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و وزیر امور خارجة فعلی، کاندولیزا رایس، نیز ماه‌ها پس از حملات تروریستی تأکید کرد: «من فکر نمی کنم کسی می‌توانست چنین حادثه‌ای را تصور کند که...گروهی سعی کنند از یک هواپیمای ربوده شده به عنوان موشک استفاده کنند».4 حتّی سرپرست مشاوران نظامی رئیس جمهور، ژنرال نیروی هوایی، ریچارد مایرز، اذعان کرد: « اعتراف سخت است، امّا باید بگویم در این مورد فکری نکرده بودیم».5

به‌رغم سخنان تکراری دولتمردان بوش مبنی بر اینکه «هیچ کس در کشور تصور چنین حادثه‌ای را نداشت». باید بگویم اگر قرار بود از چند تن از افراد بانفوذ و قدرتمند‌ هالیوود، که با تجسم تصور نکردنی زندگی می‌گذرانند، همان پرسش را می‌پرسیدم، شاید با توجّه به آنچه که آنها در لایه‌های پنهان بعضی از فیلم‌هایشان قبل از یازده سپتامبر نشان داده‌اند؛ پاسخ‌هایی گویاتر و واقعی‌تر دریافت می‌کردم.

  • فیلم‌های پیش از 11/9

فیلم:  ویروس ماشین(1984)

دقیقه:  01: 08: 58
صحنه:  زاک کالیگان همراه جیزمو سوار ماشین می‌شود و آن را با موفقیت روشن می‌کند. رادیو روشن می‌شود و نشانگر قرمز آن بین 9 و11 است.


فیلم:   روزاستقلال(1996)

دقیقه: 00: 41: 22
صحنه: هنگامی که هواپیما، رئیس جمهور و خانواده‌اش را از صحنه دور می‌کند، جف گلدبلوم لپ تاپی را باز می‌کند تا شمارش معکوس را ببیند. هنگامی که دوربین نمای کلوزآپ می‌گیرد لحظة
9: 11: 01 نشان داده می‌شود.


فیلم: صلح طلب(1997)
دقیقه: 01: 28: 42
صحنه:  جورج کلونی و نیکول کیدمن در تعقیب تروریست یوگسلاویایی هستند که پروازش در فرودگاه جی اف کی نیویورک به زمین می‌نشیند. کلونی از پله برقی پایین آمده و نگران اطراف را نگاه می‌کند. پشت سرش صندلی‌های شمارة 9 و 11 پیداست.

فیلم: دشمن ملّت(1998)

دقیقه: 01: 28: 06
صحنه: جین هکمن، ویل اسمیت را به خانه‌اش می‌برد تا اطلاعات شخصی جان ویتز را از رایانه بگیرند. هکمن می‌خواند: «توماس برایان رینولدز، متولد40/11/9».

فیلم:  روگرات‌ها در پاریس(2000)

دقیقه: 00: 02: 22
صحنه: چاکی در جشن عروسی دارد می‌رقصد که بند کفش‌هایش گره می‌خورد. همراه با ضربات موسیقی شروع به شمردن می‌کند: «نه، یازده، دوازده...»

فیلم: قاچاق(2002)
دقیقه: 00: 02: 17
صحنه:  در سکانس ابتدایی ماشین حمل مواد چپ می‌کند و پلیس آن را می‌گیرد. وقتی جعبه‌های مواد را بر می‌دارند، روی هر کدام عدد 911 نوشته شده است.


فیلم: وطن پرست(2000)
دقیقه: 1 ـ  00: 03: 25 و2 ـ  00: 03: 59
صحنه: 1 ـ  مل گیبسون صندلی را که ساخته است وزن می‌کند و می‌گوید: «نه پوند و یازده اونس.خوبه، خیلی خوبه».2 ـ  صندلی را به زمین می‌گذارد و روی آن می‌نشیند امّا صندلی وزن او را تحمل نمی‌کند و می‌شکند. او با ناراحتی صندلی را به سمت دیوار جایی که بقیة صندلی شکسته‌ها قرار دارند، پرت می‌کند.

  • توطئه یا تصادف
نظر شما چیست؟ توطئه‌ای در کار است یا این تنها یک تصادف زمانی ساده است؟ عدة بی‌شماری از مردم، که تعدادشان هم روز به روز بیشتر می‌شود، بر این باورند که دست‌هایی در کار است. مظنونان اصلی آنها نیز انجمن‌های مخفی هستند که سال‌هاست  بر ضدّ مردم آمریکا و انگلیس توطئه می‌کنند.7 از جملة این انجمن‌ها، سازمان‌های مذهبی یا ظاهراً مذهبی و دستگاه‌های دولتی مانند فراماسونری‌ها(Masons)، ایلومیناتی(Illuminati)، اوپوس دی (Opus Dei)، اسکال اند بونز(Skull & Bones)، جامعة یسوعیان(Jesuits)، سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا(CIA)، ادارة آگاهی فدرال(FBI)   و دارة امنیت ملی (NSA) را می‌توان نام برد. اینها  را اضافه کنید به گروه‌های بسیار دیگری که به صورت کاملاً مخفیانه و سرّی برضدّ مردم آزادی خواه غرب فعالیت می‌کنند.

این گروه‌های شریر در تلاشند تا با قدرت و نفوذ خطرناک خود، که از طریق سکوت مرموز و کتمان فعالیت‌هایشان به دست آورده‌اند، نظام‌های اجتماعی و سیاسی خاص را متزلزل کرده و برنامه‌های پنهان خود را پیش برند. این سرکوب خائنانه و وقیحانه کار را به جایی کشاند که رئیس جمهور آمریکا، جان اف کندی، شخصاً در سخنرانی خود در نشست انجمن ناشران مطبوعاتی آمریکا به شدت از آن انتقاد کرد. کسی که قتلش خبر از توطئه و آشوب می‌داد و بر آن در بالاترین سطوح دولت، سرپوش گذاشته شد:

خودِ کلمة «پنهان‌کاری»، در جامعه‌ای آزاد و باز، منفور است؛ ملت ما در سرشت خود و سرنوشت خود مخالف انجمن‌های مخفی، سوگند‌های پنهانی و جلسات سرّی بوده و هست. ما سال‌ها پیش دریافتیم که خطرات پنهان کاریِِِ غیر ضروری و افراطی حقایق درست، به مراتب بیشتر از خطراتی است که برای توجیه کتمان آنها می‌شماریم.»8

در کنار قدرت سیاسی، این گروه‌ها «نفوذ زیادی هم بر رسانه‌های جهان» دارند؛ که البته اعمال آن از همه جا بیشتر بر پایتخت رسانه‌ای جهان‌ هالیوود، احساس می‌شود!9

دکتر ربکا کرلی در مصاحبه‌ای تلفنی با برنامة وایزیگوت، از نفوذ پنهانی یکی از این گروه‌های خائن در هالیوود پرده برداشت:

«وقت آن رسیده که در مورد فراماسونرها روشن‌تر صحبت کنیم... زیرا این طور که معلوم است هر چه بیشتر به ما می‌گویند که در مراسم و تشریفات عجیب و غریب خود چه‌ها می‌کنند، راحت تر هم از جواب پس دادن طفره می‌روند... در وهلة اوّل از طریق فیلم‌های علمی ـ تخیلی با آنها آشنا می‌شویم... چنین فیلم‌هایی را می‌شناسید، مثل «تئوری توطئه» و همین طور بسیاری از فیلم‌های مل گیبسون؛ و ظاهراً در این فیلم‌هاست که پی می‌بریم واقعیت چیست. حال مردم باید بفهمند که آنها چه طور از مجازات در امان می‌مانند.»10

با توجه به اینکه هالیوود، به دستور مقامات دولتی، نظامی و اطلاعاتی فیلمنامه‌هایی را تغییر داده، خطوط اصلی داستان‌ها را اصلاح کرده و حتّی تاریخ را بازنویسی کرده است؛ دیگر شکی نمی‌ماند که تعدادی از اعضای این گروه‌ها به جمع نویسندگان، کارگردانان، بازیگران یا تولیدکنندگان سرشناس‌ هالیوودی راه پیدا کرده‌اند تا در مورد اهدافشان مذاکره کنند.11 تا آنجا که جدیداً جنجالی در مورد فیلم کریس کارتر با نام «پروندة ایکس» (The X ـ Files) و سری تلویزیونی آن «تیراندازان تنها» (The Lone Gunmen) به راه افتاده است؛ زیرا در یکی از صحنه‌های این فیلم عده‌ای از دولتمردان آمریکا که عضو گروهی سرّی هستند، تحت عنوان تروریست، هواپیمایی تجاری را از راه دور می‌ربایند و آن را به سمت مرکز تجارت جهانی هدف می‌گیرند.12 آیا خیلی دور از تصور است اگر فرض کنیم که یکی یا چند تا از نویسندگان (وینس گیلیگان، جان شیبان و فرانک اسپاتنیز) یا دست اندرکاران این فیلم از قبل اطلاعاتی داشته است؟

دین هگلوند، که در فیلم «پروندة ایکس» و«تیراندازان تنها» نقش ریچارد «رینگو» لنگلی را بازی می‌کرد، در سری جدید مصاحبه‌هایش عنوان کرده که نویسندگان این فیلم روابطی با  FBIوNASA داشتند و آنها بودند که بودجة لازم را در اختیار تولیدکنندگان گذاشتند.13 او تصریح کرد که CIA در طول بیست سال گذشته، همواره جاسوسانی را به کار گرفته تا در اجتماعات‌ هالیوودی شرکت کنند و بدین وسیله حافظ منافع آنان بوده و نظرات آنها را منتقل کنند. هگلوند همچنین تعریف کرد که چگونه با یکی از این جاسوسان که به عنوان غیبگو در ‌هالیوود کار می‌کرد، آشنا شده است:

«در یکی از مهمانی‌های‌ هالیوود، کریس کارتر در لباسی رسمی گوشه‌ای ایستاده بود و انگار در مهمانی نبود. خانمی به سمت او رفت و گفت: «روی هر چه که داری کار می‌کنی بدان که میلیون‌ها دلار برایت سود خواهد آورد»، و این درست قبل از شروع «پروندة ایکس» بود. بنابراین آن خانم موفقیت فیلم را پیش بینی کرده بود بدون آنکه کریس کارتر را بشناسد و بداند او روی چه پروژه‌ای کار می‌کند. وقتی از او پرسیدم که او چگونه به این مهمانی دعوت شده، جواب داد که برای CIA کار می‌کند به این صورت که آنها‌ ایمیل‌هایی برایش می‌فرستند و به او می‌گویند به چه مهمانی‌هایی برود؛ بعد یک سری اتفاقاتی می‌افتد و پول‌هایی رد و بدل می‌شود و اسم او در لیست مهمان‌ها قرار می‌گیرد ( و البته هرگز هم نمی‌فهمد چگونه!). سپس به مهمانی رفته و با افراد مختلف حرف می‌زند و وقتی برگشت نتایج گفت‌وگوهایش را برای آنها‌ ایمیل می‌کند. او واقعاً نمی‌دانست که این‌ ایمیل کجا می‌رود و چه کسی جوابش را می‌دهد، امّا پس از مدتی آنها برایش چکی می‌فرستند. بعداً معلوم شد که این کار CIA است و خوب همان طور که می‌دانید، آنها تمام حرف‌هایی را که در مهمانی‌های‌ هالیوود میان تهیه کنندگان و سایر افراد رد و بدل می‌شود زیر نظر می‌گیرند وخوب معلوم است به این دلیل که سینما یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغ سیاست‌های خارجی در هر کشور و گروهی است...»14

این مسائل باعث شده خیلی‌ها به گمانه زنی و نظریه پردازی رو آورند؛ همان طور که فرانک اسپاتنیز، یکی از نویسندگان «تیراندازان تنها» و تهیه کنندة «پروندة ایکس» عنوان می‌کند: «چیزی که مرا آزار می‌دهد این است که اگر من به عنوان نویسندة فیلم‌های تخیّلی توانستم چنین سناریویی را تصور کنم؛ پس افرادی که در رأس قدرت هستند و وظیفه‌اشان هم این است که دربارة فجایع و خطرات از قبل چاره اندیشی کنند، توانایی تصور چنین حادثه‌ای را داشته‌اند.»15 در حقیقت پس از یازده سپتامبر دولت آمریکا «عده‌ای از نویسندگان تلویزیون و سینما را جمع کرد و از آنها خواست تا فیلمنامه‌هایی تخیلی در مورد تروریسم بنویسند تا بتوانیم در برابر این حوادث پیش‌بینی نشدنی بهتر عکس‌العمل نشان دهیم (و لابد آماده تر شویم!)».16 چه کسی می‌داند که نتیجة تصورات این نویسندگان چه خواهد بود؟ ولی شما دفعة بعدی که فیلمی را می‌بینید دقیق‌تر نگاه کنید.

  • عدد شناسی 11/9
مطالعة اعداد (عدد شناسی یا علم اعداد) در ادیان بزرگی چون مسیحیت، یهود و اسلام نقشی محوری دارد. انجیل مسیحی پر است از الگوها و نمادهای عددی که هر کدام معنای خاص خود را دارند. مثلاً هر یک از اعداد 3 ، 7 ، 12 ، 40 ، 666  ، 1260 یا 2520 نماد چیزی هستند. بنابراین جای تعجب نیست اگر اعدادی برای بعضی از انجمن‌های سرّی معنا و اهمیت خاصی داشته باشد. در واقع در بسیاری از فیلم‌های‌ هالیوودی مانند (End of Days): «پایان روزگار» (1999)، (Eyes Wide Shut): «چشمان کاملاً بسته» (1999)، (Matrix «ماتریکس» (1999)، (National Treasure): «میراث ملی» (2004)، (Ocean’s 11): « یازده یار اوشن» (2001) (Thirteen Days) : «سیزده روز» (2000) و (The Thirteenth Floor) : «طبقة سیزدهم» (1999) به اعداد و نمادها اشاره شده است.17

پس یعنی اعداد 9 و 11 نیز معنای خاصی دارند؟ یکی از کشیشان انگلیکی قرن نوزدهم،  EW Bullinger، بر این باور بود که عدد 9 نشان دهندة داوری الهی یا غایت و کمال است در حالی که عدد 11 نماد بی نظمی،آشوب، نقصان و فروپاشی است.18 با این حال هنوز نمی‌دانیم که آیا این اعداد معنای اسرار آمیز دیگری برای این انجمن‌های مخفی دارند؟19

اگر 11/9 را با حوادث تروریستی پس از آن مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که فهمیدن معنای این اعداد و کشف رابطة آن با طراحان اصلی این‌گونه حوادث جهانی، چقدر ضروری می‌نماید. در 11 مارچ 2004، 191 نفر در حادثة تروریستی قطار مادرید جان خود را از دست دادند. بسیاری از رسانه‌های خبری از این حادثة11/3 به عنوان «11/9 اروپا» یاد کردند.20 هرچند همه نمی‌دانند امّا این حادثه911 روز بعد از 11/9 اتفاق افتاد.21 این تکرار اعداد 1 ـ 1 ـ 9 خیلی آشنا به نظر می‌رسد! امّا چه کسی پشت این اعداد است و چه می‌خواهد بگوید؟

امّا، این اعداد برای مردم اسرائیل اهمیت تاریخی دارند. یهودیان هر سال در روز(Tisha B’ Av)، نهمین روز از یازدهمین ماه تقویم عبری، روزه می‌گیرند به یاد بلایا و فجایعی که در طول تاریخ بر سر آنها آمده است؛ از جمله ویران شدن معبد اوّل توسط بابلی‌ها در 587 ـ  586 قبل از میلاد، خراب شدن معبد دوم توسط رومن‌ها در70 بعد از میلاد، شکست رومن‌ها از ارتش سیمون بار کوچبا (Simon Bar Kochba) در135 بعد از میلاد، اخراج یهودیان از انگلستان توسط شاه ادوارد اوّل در 18 جولای 1290، اخراج یهودیان از اسپانیا توسط شاه فردیناند و ایزابلا در 2 آگوست 1492و اعلام جنگ جهانی اوّل در 1914. حال این پرسش پیش می‌آید : دیگر چه 11/9‌هایی قرار است در یادها بماند؟

  • نگاهی دقیق‌تر

هالیوود همچون جادوگران درویید(Druid)، که ازچوب راج(holly wood) عصای جادو می‌ساختند، با فیلمی پس از فیلم دیگر، ما را افسون خود می‌کند و آنچه را که در «آینده» می‌بیند برای تماشاچیانی روایت می‌کند که همه چیز را بدون چون و چرا می‌پذیرند.22 این شکل کنترل اجتماعی که به «برنامه ریزی پیشگویانه» معروف است، سنت پایداری است در هالیوود که به وسیلة تکنیک جادوگری و جلوه‌های ویژة خود تصویر دقیق و خطاناپذیری از جهان آینده برای ما ترسیم می‌کند و این پندار نادرست را از این رو در ذهن ما به وجود می‌آورد تا به وسیلة آن تصویری از واقعیت آینده داشته باشیم.23 از فیلم‌هایی چون (Independence Day): «روز استقلال» (1996) و(The Long Kiss Goodnight) : (1996) گرفته تا The Peacemaker)): «صلح طلب» (1997) و (The Siege) : «محاصره» (1998) روند شرطی کردن عامة مردم برای پذیرفتن تصویری از آینده، که روشنفکران سعی دارند به صورت کاملاً واقعی و قابل لمس برای آنها ترسیم کنند، از محورهای اصلی برنامه‌های‌ هالیوود بوده است.24

اگر تکرار 11/9 به صورت پنهان و پیدا در بسیاری از فیلم‌های‌ هالیوود قسمتی از توطئه‌ای پنهانی بوده، پس فیلم‌های بعد از 11 سپتامبر از چه حکایت می‌کنند؟ در سال‌های اخیر مضمون اصلی ساخته‌های‌ هالیوود حول محور تصاویر نامیمونی از آخرالزمان چرخیده است:  شیوع بیماری و اپیدمی‌های فراگیری که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان از بین می‌برد، افزایش خطر بمب‌های هسته‌ای و حملات تروریستی شیمیایی و بیولوژیکی در آمریکا و انگلیس، بلایا و فجایع محیطی که در سراسر جهان ویرانی‌هایی به بار می‌آورد و جان توده‌های آسیب پذیر را تهدید می‌کند.

برای مثال در فیلم (Outbreak) (1995) دولت آمریکا در جهت اهداف خود درجنگ میکروبی، ویروسی کشنده تولید می‌کند. امّا کنترل آن از دستشان خارج می‌شود و ویروس به شهر ساحلی کوچکی در کالیفرنیا راه پیدا می‌کند. ارتش تمام شهر را قرنطینه کرده و افراد مبتلا را دستگیر می‌کند. در همین حین کمیته‌ای از طرف رئیس جمهور دستور می‌دهد برای از بین بردن ویروس، تمام شهر را بمباران کنند.25 دانشمندِ تندروی آمریکایی در فیلم (12 Monkeys) : «دوازده میمون» (1995) ویروس کشنده‌ای را آزاد می‌کند که باعث از بین رفتن جان میلیاردها انسان می‌شود و نجات یافتگان را مجبور به زندگی در زیرزمین می‌کند. فیلم (Smallpox 2002 Silent Weapon) : «آبله 2002: اسلحة خاموش» (2002) به اثرات ویرانگر شیوع آبله در آمریکا و انگلیس می‌پردازد که در اثر آن 60 میلیون نفر در سراسر جهان می‌میرند. در ( Tidal Wave: No Escape): «طوفان:  راه فراری نیست» (1997) تروریستی دیوانه، موشکی اتمی را به زیر دریا می‌فرستد و موجی از تسونامی به وجود می‌آورد که سواحل کالیفرنیای جنوبی را ویران می‌کند. تروریست‌های اروپایی در (The peacemaker): «صلح طلب» (1997) و (The Sum of All Fears) «مجموع همة ترس‌ها» (2002) نقشه می‌کشند تا سلاح‌های اتمی را در خاک آمریکا نابود کنند. بنیادگرایان مسلمان افراطی موفق می‌شوند که بمب آلوده‌ای را در فیلم (Dirty War) : «جنگ کثیف» (2004) منفجر کنند که پرتوهای رادیواکتیو آن نواحی مرکزی لندن را فرا می‌گیرد. سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار جان انسان‌ها را در فیلم‌های (Armageddon) : «آرماگدون» (1998) و ( (Deep Impact: «اثر عمیق» (1998) به خطر می‌اندازد و در(Volcano) : «آتش فشان» (1997)، Dante’ s Peak) (1997) و (Supervolcano): «اََبَر آتش فشان»:  (2005) فوران آتش فشان‌های خاموش مناطق شهری آمریکا را تهدید می‌کند. سیل و طوفان در(The Day After Tomorrow): «روزی پس از فردا» (2003) قارة آمریکا را ویران می‌کند و در (Category 6:  Day of Destruction) : «طوفان ششم:  روز تخریب» (2004) کولاک و گردباد با هم در می‌آمیزند و به شکل طوفان عظیمی، خرابی‌هایی را در شیکاگو به بار می‌آورند و باعث قطع شبکة فشار قوی برق کشور می‌شوند. صدها میلیون نفر بدون برق می‌مانند و هیچ کس قادر نیست دیگران را از فاجعة در حال وقوع آگاه کند.

حال آیا این سناریوهای وحشت آفرین‌ هالیوود، آنچه که گروه‌هایی ناشناس با اطمینان پیش‌بینی کرده‌اند، آنها که چنین ابزارهایی را در جهت پیشبرد اهداف نامشروع خود به کار گرفته اند، اتفاق خواهد افتاد؟ زمان، همه چیز را روشن می‌کند. شما نیز می‌توانید مطمئن باشید که همه چیز در ابتدا نمایشی ساختگی و پیچیده از صدا و تصویر است که‌ هالیوود پیشکشتان می‌کند؛ امّا پس از مدتی این نمایش، با تمامی جزئیات در جهانی واقعی و بی مثال، در اوج ترس و حیرت پیش چشمان ما به وقوع خواهد پیوست.


جان ولنتاینی

پی‌نوشت‌ها:
1. از آنجا که ترتیب اعداد در این مقاله و فیلم‌های نمونة آن مهم است، در اینجا همان شکل نوشتن تاریخ در آمریکا (روز / ماه) حفظ شده است.
2. نشانه‌ها (2002) 50 : 41 : 00 ـ 07 : 40 : ..
3 و 4. سی بی سی نیوز 17 می 2002
5. Rhem 23 October 2001
6. سی بی سی نیوز 17 می 2002
7. Phelps, 2001
8. Kennedy 27 April 1961
9. Ankerbery & Weldon 1990.
10. Vyzygoth, 24 October 2003, 00 : 45: 52 - 00 : 46: 39.
11. Compbell 29 August 2001.
12. Killtown 30 January 2005.
13. Jones 17 December 2004, 00 : 04: 29 - 05 : 15: 49.
14. Jones 17 December 2004, 00: 15: 39 - 00: 15 : 56.
15. Tv Guide 21 Jun 2001.
16. Martin 20 Jun 2002.
17. Grand Lodge of British Columbia & Yukon 28 January 2005.
18. Bullinger 1967 pp. 235, 242 , 251.
19. Howard 7 December 2001.
20. Chance 11 March 2005.
21. Shanon 12 March 2004.
22,23. Collins 13 December 2004.
24. Collins 6 February 2005.
25.Davies 2003, p2




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( سه شنبه 86/5/23 :: ساعت 11:57 عصر )

»» آخرالزمان در سینمای امروز


 ادعای حفاظت از ذریة آن مسیح اوّلیه هم یکی دیگر از همان ترفندهایی بود که مسیحیان را نسبت به حضرت عیسی مسیح (ع) بی‌اعتقاد ساخته تا آنها را  برای ظهور مسیح جدید (در واقع از میان یهودیان) آماده نماید.




آپوکالیپس یا آخرالزمان از موضوعات قدیمی در عالم سینما به شمار می‌آید. می‌توان گفت از فیلم‌هایی مانند:«متروپلیس» (فریتز لانگ) در سال 1927 و «چیزهای آینده» (ویلیام کامرون منزیس) در سال 1936 گرفته تا «جنگ دنیاها» و «روز استقلال» و...


فیلم‌هایی که اغلب از دل هالیوود بیرون می‌آید، هالیوودی که اساساً توسط صهیونیست‌های سرمایه‌دار پاگرفت. پس بی‌جهت نیست که محتوای این آثار، همواره آخرالزمان را از دیدگاه‌های صهیونیسم مسیحی و یهودی به نمایش گذارده است. انتظار «پایان روزها»، «تلاش نیروهای ضدّ مسیح برای غلبه بر زمین» (بنا برآنچه در «مکاشفات یوحنا» در عهد جدید آمده)، ظهور مسیح موعود و بالاخره وقوع نبرد «آرماگدون» از جمله موضوعاتی است که به انحاء مختلف و با انواع زبان و بیان امروزی، در اقسام قالب‌های درام از قبیل:«علمی- تخیلی»، «هراس»، «حادثه‌ای»، «ملودرام»، «پلیسی» و حتّی «کمدی» و فیلم‌های «کودکانه» بر پردة سینماها رفته و می‌رود. امّا در این میان، در سال 2006 اتفاقی افتاد که شاید بتوان آن را در تاریخ سینما، بی‌نظیر دانست و آن ساخت فیلم «رمز داوینچی» (براساس کتابی که 3 سال پیش از آن به وسیلة «دن براون» تالیف و انتشار یافت) بود که برای نخستین بار تلاش‌های مختلف نیروهای گوناگون از جمله عوامل فرهنگی و هنری در طول قرون متمادی و به خصوص سینما در جهان امروز را برای زنده نگه‌داشتن آرمان مسیح موعود صهیونیست‌ها، در برابر دیدگان عموم قرار می‌داد.
موضوع اصلی «رمز داوینچی» (برخلاف آنچه در تبلیغات سرسام‌آور جهانی مورد تأکید قرار گرفت و از جانب بعضی نویسندگان و منتقدان وطنی هم دنبال شد!) اساساً راجع به فرقة واتیکانی «اپوس دی» به نظر نمی‌آمد. طرح سوژة انحرافی فرقة «اپوس دی» در رسانه‌ها ی مختلف غرب بیشتر برای سرپوش گذاردن بر محتوای اصلی فیلم بود و شاید هراس برخی از صاحبان رسانه‌های فوق نسبت به افشای رازی (که همچون برخی شخصیت‌های اصلی خود اثر) معتقد بودند هنوز زمان آشکار شدن آن نرسیده است!! رازی که حافظش یک انجمن سرّی یهودی معرفی شد به نام «خانقاه صهیون» (ریشه‌های فکری صهیونیسم امروز) که ادعا شده در اوایل هزارة دوم میلادی توسط یکی از پادشاهان فرانسه (به نام «گاد فروی دو بویلون» که مسیحی بوده) و طی جنگ‌های صلیبی هم فاتح «اورشلیم» شد، به وجود آمده تا راز مهم باقیمانده در خانواده او را حفظ نماید.



قصه از اینجا و با باز شدن گوشه‌هایی از راز «انجمن اخوت خانقاه صهیون»، شروع می‌شد، به این ترتیب که:
بعد از اینکه شخصیت‌های اصلی فیلم یعنی پرفسور رابرت لنگدن» (متخصص آمریکایی نشانه شناسی مذهبی با بازی تام هنکس) و «سوفی نی وو» (متخصص رمز گشایی پلیس پاریس با ایفای نقش ادری تاتو) متوجه می‌شوند که مسئول موزة لوور پاریس (از رهبران خانقاه صهیون که ضمناً پدر بزرگ سوفی هم بوده) به دلیل افشای راز مهمی که قصد داشته آن را در اختیار نوه‌اش بگذارد، به قتل رسیده، طی درگیری‌ها و فراز و نشیب‌هایی که گام به گام باعث می‌شود گوشه‌هایی از راز یاد شده بر آنها معلوم گردد، به ویلای یکی از دوستان پرفسور لنگدن به نام «سر لی تیبینگ» (تاریخ شناس برجستة کالج سلطنتی انگلیس که از سوی ملکه لقب شوالیه گرفته و تحقیقات مفصلی دربارة همان راز مهم دارد) پناه می‌برند. «سر لی» برای سوفی، اسرار «انجمن مخفی خانقاه صهیون» را برملا می‌کند. او با تکیه بر تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی، ادعا می‌کند که مقصود از «جام مقدس» که سالیان متمادی محل بحث و فحص عیسویان بوده، واقعاً یک شیء نبوده بلکه یک فرد و آن هم یک زن به نام مریم مجدلیه است که برخلاف تمامی روایات تاریخی، همسر حضرت عیسی مسیح شده و از او نسلی به وجود می‌آورد. از همین جهت او از اورشلیم گریخت و در فرانسه توسط یهودیان محافظت شد!!(جل الخالق ! یهودیانی که خود باعث و بانی مصلوب شدن عیسی مسیح شده بودند، حالا از ذریة او مراقبت می‌نمایند!!) قرن‌ها بعد، نسل او یعنی همان فرزندان عیسی مسیح با سلسله‌ای از پادشاهان فرانسه در آمیختند که یکی از نوادگانشان ، همان «گاد فروی دو بویلون» فاتح اورشلیم و بنیانگذار «انجمن مخفی خانقاه صهیون» بوده است. او برای حفاظت از اسنادی که افشاگر راز مریم مجدلیه است ، شوالیه‌هایی را به نگهبانی از آنها می‌گمارد و یهودیان انجمن در طول تاریخ، حافظ آن راز و فرزندان مسیح شدند تا مسیحیت واقعی به دور از تعرض کلیسا باقی بماند!!!

در «رمز داوینچی» ادعای محافظت از راز مسیحیت، بزرگترین ترفند برای پوشاندن ماهیت صهیونیستی طراحان قصه بوده و البته این قضیه ساختة دست بشر به نظر نمی‌آید و پشتوانه و زمینه‌ای تاریخی و کهن دارد. شاید از همان اوایل هزارة دوم که فرقه‌های مخفی و تصوف یهود تحت عناوینی مانند «کابالا» و «فرانکیسم» به وجود آمدند و با سوء استفاده از وضعیت نابسامان کلیسای قرون وسطی و رنجی که مسیحیان معتقد از اختلافات رهبران مسیحیت می‌بردند، قصد کردند که بالاخره به انزوای هزار سالة یهودیان پایان بخشند. از همین رو برای جذب مسیحیان به فرقه‌های مخفی خود (که در اصل یهودی منش بودند) خود را پیرو مسیحیت اوّلیه و مخالف مسیحیت تحریف شدة کلیسا معرفی نمودند، بنابراین بسیاری از مسیحیان را به فرقه‌های خود جلب کردند. بعداً مدعی شدند که اساساً حضرت عیسی بن مریم در واقع مسیح اصلی نبوده و بشارت دهندة مسیح بن داوود بوده که در آینده ظهور می‌کند.
ادعای حفاظت از ذریة آن مسیح اوّلیه هم یکی دیگر از همان ترفندهایی بود که مسیحیان را نسبت به حضرت عیسی مسیح (ع) بی‌اعتقاد ساخته تا آنها را  برای ظهور مسیح جدید (در واقع از میان یهودیان) آماده نماید.

نکتة جالب آنکه حتی تئودور هرتزل (بنیانگذار تفکر صهیونیسم در اواخر قرن نوزدهم) هم در ابتدا مردم را به مسیحیت دعوت می‌کرد و خود را پیرو مسیحیت واقعی معرفی می‌کرد.

نویسندة داستان (دن براون) و سازندگان فیلم «رمز داوینچی» این بار برخلاف معمول ایدئولوژی پردازان هالیوود، (شاید عمداً) خیلی شعاری و واضح، عقاید خود را بیان کرده و برخلاف آنچه که در خود فیلم مطرح می‌شود، به لابه‌لای قصه‌ها و داستان‌ها و موسیقی پر نماد و مملو از سمبل نرفته‌اند. (در کتاب و فیلم مطرح می‌شود که در طول تاریخ بسیاری از هنرمندان پیرو خانقاه صهیون، در عین حال افشاگر راز مریم مجدلیه یعنی همان «جام مقدّس» و فرزندان مسیح بوده‌اند، یعنی در واقع ایدئولوژی صهیون را تبلیغ کرده‌اند و از اسامی افراد و آثار ذیل صریحاً نام برده می‌شود: لئوناردو داوینچی که از اربابان خانقاه بوده تا ویکتور هوگو و بوتیچلی و ایزاک نیوتن و بتهوون و سمفونی «فلوت سحرآمیز» و... حتّی والت دیزنی و قصه‌های معروفش مثل سیندرلا و سفید برفی و زیبای خفته و... و کارتون‌هایی مثل «شیر شاه» و «پری دریایی» و «هری پاتر» و... چرا که همگی به دنبال بانو یا فرزندان و نسل گمشده و همان راز جام بوده‌اند. البته شخصاً به آنها کارتون‌هایی همچون «هاچ زنبور عسل» و «حنا، دختری در مزرعه» که سال‌ها از تلویزیون پخش می‌شد را هم اضافه می‌کنم !!)

در نقاط مختلفی از کتاب و فیلم به نشانه‌ها و خصوصاً علامت مخصوص صهیونیسم (یا همان ستارة داوود) به طور واضح اشاره می‌شود. بارها در فصل‌های گوناگون، بر مثلث‌ها و هرم‌های مستقیم و وارونه و ترکیبشان که علامت صهیونیسم را می‌سازد، تأکید می‌شود و آن را در تصاویر متعددی به نمایش در می‌آورند. در دیالوگ‌های توضیحی مابین شخصیت‌های فیلم و مونولوگ طولانی «سر لی تیبینگ»، و همچنین بعداً در توصیفات دیگر پرفسور لنگدن، علامت صهیونیسم، نشانة تقدس زن و مرد، تعادل ارتباط آنها و قدرت بشریت تلقی می‌شود و حتّی بر سر درِ عبادتگاه «راسلین» (انتهای آدرسی که از راز و رمزهای پدر بزرگ سوفی حاصل می‌شود و در اواخر فیلم هم، مکان اصلی خانقاه صهیون و هواداران نسل عیسی مسیح و مریم مجدلیه معرفی می‌شود)، همان علامت صهیونیسم به طور شفاف در کادر دوربین قرار می‌گیرد.

این فرقه هم اکنون نیز تحت عنوان «کابالا» (انجمن تصوف یهود) فعال است و البته این روزها دیگر مخفی نبوده و بنا به دست و دلبازی رؤسای سرمایه‌دارش که حاکم بر عظیم‌ترین کمپانی‌ها و مؤسسات صنعتی، تجاری و رسانه‌ای دنیا هستند، کاملاً علنی فعالیت می‌کند.

جالب است بدانید رهبر 75 سالة این فرقه به نام «فیوال گروبرگر» که اینک با نام «فیلیپ برگ» شناخته می‌شود و به نوشتة روزنامة دیلی میل از قدرتمندان پشت پردة هالیوود است، به کمک همسرش و به طور آشکار «مرکز آموزش کابالا» را تأسیس نموده و بسیاری از هنرپیشه‌های معروف را به خود جلب کرده، از جمله: «مدونا»، «الیزابت تیلور»، «باربرا استرایسند»، «دیان کیتن»، «دمی مور»، «بریتنی اسپیرز»، «وینونا رایدر»، «میک جاگر» و حتّی از فوتبالیست‌ها «دیوید بکام» و زنش را به عضویت فرقة مزبور درآورده است.

طور قطع نمی‌توان دربارة علّت طرح واقعیاتی که در «رمز داوینچی» به عنوان راز و رمزهای کهن صهیونیسم بیان می‌شود، اظهار نظر کرد. برخی اعتقاد دارند، همانطور که در خود فیلم، پرفسور «تیبینگ» براساس مدارک و مستندات، تأکید می‌کند که با گام نهادن در هزارة جدید، زمان افشای راز خانقاه صهیون هم فرا رسیده، چرا که بدین وسیله می‌توان زمینه‌های ظهور مسیح بن داوود و وقوع آرماگدون را فراهم آورد (که طبق پیش بینی‌های اونجلیست‌ها و صهیونیست‌های مسیحی و یهودی، در همین اوایل هزارة سوم و خصوصاً طی یک دهة نخستش اتفاق می‌افتد)، بنابراین کتاب و فیلم «رمز داوینچی» هم به همین دلیل و برای افشای راز «جام مقدّس» توسط محافل سینمایی وابسته به خانقاه صهیون (یا فرقة کابالا) ارائه شدند تا هواداران مسیح یهودی را آگاه سازند. برخی نیز بر این باورند که به همین دلیل تغییر هزاره و تلاش صهیونیست‌ها برای فراهم آوردن شرایط «آرماگدون» و ظهور مسیح موعود بود که در 11 سپتامبر 2001، حادثة برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک به وقوع پیوست تا شاهد لشکر کشی سپاه و ارتش حاکمان صهیونیست آمریکا (نئو محافظه کاران اونجلیست) به خاورمیانه و مکان اصلی رخداد «آرماگدون» باشیم.

از همین رو می‌توان فیلم‌های آپوکالیپسی سینما را به دو دورة زمانی قبل و بعد از «رمز داوینچی» تقسیم کرد. دوران قبل از به میدان آمدن اثر فوق، دوران پنهان کاری و سر به مهر نگه داشتن «راز خانقاه صهیون» و «جام مقدّس» بود و امروز پس از نمایش «رمز داوینچی» دیگر شمشیرها از رو بسته شده است. دیگر دشمن به اصطلاح کاملاً رو بازی می‌کند.

حالا می‌توان دریافت:
که چرا مثلاً شهر آزادیبخش فیلم «ماتریکس»، هم‌نام «صهیون» و همان خانقاه مخفی یهودی‌هاست و زایان (تلفظ انگلیسی صهیون) نامیده می‌شود؟

که چرا این‌چنین برای داستان نه چندان تازه‌ای به نام «هری پاتر» هزینه‌های سرسام آور صرف می‌شود؟ که چرا از آن همه امپراتوران خونخوار روم، فقط ماجرای «تیتوس» که یهودیان را قتل عام کرد به فیلم برگردانده می‌شود؟

حالا می‌توان متوجه شد که قضایای نمایش مناسک جنسی که در اغلب فیلم‌های هالیوودی نمودی فریبنده دارد از کجا ناشی می‌شود و اصلاً آن کالت‌های عجیب و غریب عرفان جنسی از چه تفکر و مشربه‌ای تغذیه می‌شوند و یا برخی هواداری‌های افراطی و فمینیستی از حقوق زنان از کجا آب می‌خورد.

آری، شمشیرها از رو بسته شده‌اند، حالا صهیونیست‌ها هم مأموران فرهنگی‌شان را از پشت پرده بیرون انداخته‌اند. شاید هم اینها مأموران سوخته‌ای بوده‌اند و از این پس، برنامه و طرح‌های تازه‌ای در دستور قرار گرفته است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( سه شنبه 86/5/23 :: ساعت 11:41 عصر )

»» نگاهی به زندگینامه آیت الله علامه حاج شیخ محمد تقی بهلول ؛ به من

                                                 

شیخ محمد تقی، فرزند شیخ نظام‌الدین از مشاهیر و علمای گناباد و شاگرد حاج میرزا ابراهیم، مجتهد مشهور سبزوار و مرحوم حاج ملا هادی سبزواری ، در گناباد متولد شد و تحصیلات ابتدائی و فراگیری مقدمات علوم اسلامی، فن بیان و خطابه را نزد پدر خود آغاز کرد .
چندی از رشد علمی‌اش نگذشته بود که در سخنرانی‌هایش نسبت به عملکرد متصوفه مقیم گناباد از خود واکنش نشان داد و از سوی آنان تهدید به قتل گردید . پدرش با مشاهدة این وضع خانواده را به سبزوار کوچاند .
نگرانی مردم از بی‌مهری دولت نسبت به علما، با شایعاتی از جمله از بین بردن علمای قم توسط رضا شاه به تقلید از مصطفی کمال پاشا، بهلول را به شهر قم کشاند .
وی ضمن تحصیل در قم با مسائل سیاسی روز نیز آشنا شد و ضمن مسافرت به شهرهای کشور از عملکردهای دولت در سخنرانی‌هایش انتقاد کرد .
با بالا گرفتن فشار دستگاه حاکمه بر علما و فعالان مذهبی، بهلول ضمن سخنرانی علیه شاه درگناباد، شایعه خبر دستگیری آیت الله حاج حسین قمی (که از مشهد به تهران برای اعتراض به رضا شاه در امر کشف حجاب و متحدالشکل شدن البسه رفته بود) را شنید؛ از این رو به مشهد رفت و در آنجا علیه این امر در مسجد گوهرشاد متحصن شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. مردم به پشتیبانی از وی، در صحن متحصن شدند و پس از کشمکش‌هایی، به فرمان رضا شاه، نیروهای نظامی در مسجد به زد و خورد با مردم پرداختند. در این جنگ سه روزه خسارات زیادی به مردم و مسجد وارد شد. در پایان، بهلول را از مسجد خارج کردند و او با گذرنامه جعلی وارد خاک افغانستان شد .
دولت افغانستان علی‌رغم پذیرفتن درخواست پناهندگی، به علت آن که در روابطش با ایران خللی وارد نشود او را به زندان فرستاد. پس از چندی به پاکستان رفت و در آنجا نیز زندانی شد. سپس به مصر و عراق عزیمت کرد و در سال 1344ش. خود را تسلیم دولت ایران نمود .
با بالا گرفتن نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، از جمله سخنرانانی بود که علیه اعمال غیر اسلامی شاه و دستگاه حاکمه فعالیت کرد. از آن پس به فعالیت‌های عام‌المنفعه مشغول بود. شیخ محمد تقی بهلول در نهم مرداد ماه 1385ش. فوت کرد و در گناباد مدفون گردید .

**
بهلول از دیدگاه علما**

مقام معظم رهبری : ایشان (شیخ بهلول) حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند .
آقای شیخ محمدتقی بهلول رحمةالله‌علیه بنده‌ صالح و مجاهد و پرهیزگار که عمر طولانی و پرماجرای خود را یکسره با مجاهدت و تلاش گذرانید، یکی از شگفتیهای روزگار ما بود. هفتادسال پیش در ماجرای خونین مسجد گوهرشاد، زبان گویای ستمدیدگان وحق‌طلبان شد و آماج کینه‌ی حکومت سرکوبگر پهلوی گشت. بیست‌وپنج سال مظلومانه در اسارت حکومت ظالم دیگری انواع رنجها و آزارها را تحمّل کرد. پس از آن سالها در مصر و عراق ندای مظلومیت ملت ایران را از رسانه‌ها به گوش مسلمانان رسانید. سالها پس از آن در ایران بی‌هیچ پاداش و توقعی به هدایت دینی مردم پرداخت. در سالهای دفاع مقدس همه‌جا دلهای جوان و نورانی رزمندگان را از فیض بیان رسا و صادقانه‌ی خود نشاط و شادابی بخشید، نودسال از یکقرن عمر خود را به خدمت به مردم و عبادت خداوند گذرانید. زهد و وارستگی او، تحّرک و تلاش بی‌وقفه‌ی پیکر نحیف او، ذهن روشن و فعال او، حافظه‌ی بی‌نظیر او، دهان همیشه صائم او، غذا و لباس و منش فقیرانه‌ی او، شجاعت و فصاحت و ویژگیهای اخلاقی برجسته‌ی او، از این مؤمنِ صادق، انسانی استثنائی ساخته بود .

آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری :
دعوت جناب مرحوم حاج شیخ از جناب بهلول در آن سن برای روضه قبل از شروع درس خیلی قابل اهمیّت است چرا که نقل می کنند جناب مرحوم حاج شیخ به منبر ها و روضه خوان ها خیلی حسّاس بودندو افرادی را دعوت می کردند که از ناحیه آنها خاطر جمع باشند .
آیت الله العظمی بروجردی :
اولاً دعوت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی از ایشان ثانیاً دفاع مرحوم آیت الله بروجردی از ادامه منبر جناب بهلول خیلی حائز اهمّیّت است و این نشانگر علاقۀ آیت الله العظمی بروجردی به ایشان بوده است .

آیت الله العظمی آقای بهاء الدینی :
حضرت آیت الله العظمی آقای بهاء الدینی خیلی به ایشان (شیخ بهلول) عنایت داشتند و قالباً به حسینیۀ ایشان هم برای منبر تشریف می آوردند . ایشان می فرمودند که: آقای بهلول انسان فوق العاده ای است از علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند .

آیت الله سیبد عباس کاشانی :
...
حالات شیخ السالکین و نخبة الاتقیا الورعین اعجوبۀ دوران فذلکة اوان حاج شیخ محمّد تقی بهلول ثانی ادامه الله الاسلام ذخراً و للمسلمون لوذا که بیش از ربع قرن است اینجانب با وی آشنایی عمیق و شناسایی دقیق داشته تشخیصم چنان است که او عالمی است عامل و عابدی است مجتهد و عارفی است فرزانه بلکه مجموعه ای است متنوّع...

آیت الله حاج میرزا احمد سیبویه :
شیخنا المفاضل عالم عامل و عارف سالک کامل ،حافظ قرآن ، و ستارۀ درخشان الواصل الی درجة السیر و السلوک و العرفان غایة الوصل ، قرة العین ارباب معرفت و عقول آقای حاج شیخ محمّد تقی بهلول دامت برکاته وجودة المقدّس مادامت الا ملاک فی الصعّود و النزول و لاکواکب فی الطلوع والأفول بجاه الرسول و آل الرسول صلوات الله علیهم اجمعین .

مرحوم استاد علی دوانی :
در نجف بعد از آزاد شدن ایشان در زندان به ملاقاتشان رفتیم ...بهلول خوابیده بود و با ورود ما بیدار شد شیخی واقعاً بهلول وار ، لاغر اندام و پیرمردی شاد و با نشاط ... در آن زمان واقعاً واعظی معروف و دارای حافظه ای نیرومند و بیانی نافذ و شهامتی کم نظیر و از لحاظ زندگی به تمام معنی وارسته و زاهد بوده و هنوز نیز هست...

آیت الله جنّتی :
...
امّا بدانید ایشان آدم خیلی خوبی است، حافظۀ عجیبی دارد ، غیرت خوبی دارد ، در تشیّع واقعاً قوی است و خیلی واز خصوصیّات دیگر که که منحصر به ایشان است، اجمالاً انسان بالایی است .

آیت الله خزعلی :
...
این یک بهلول دیوانه نما و بهلول گرانقدری که در میان ما است و از دیر زمان آوازه اش در میان ما پیچیده ، از قسم دوم است بهلول با شیوۀ خاصی؛ زندگی ساده ؛ خوراک ساده ؛ پوشش ساده ؛ حرکت و جنبش فراوان ؛ پیاده روی در راههای دور با سن بسیار بالا ؛ حضور ذهن فوق العاده ؛ حفظ قرآن ؛ حفظ اشعار فراوان ؛ شوخ ؛ مزّاح ؛ جواب های کوبنده ؛ علاقه به اهل بیت ؛ تحمل مشقات طاقت فرسا در راه دین؛ شکیبایی و پذیرش سی سال زندان. کافی است او را یک بار ببینی ، اگر نه یکباربه سرگذشتش مرور کنی ، باشد که از این قید و بندها ، از این قل و زنجیر ها، خلاصی حاصل شود و توجّه بیشتر به عالم معنی دست دهد .

آیت الله سیّد احمد نجفی :
...
بنده و خانواده ام خصوصاً مادرم به آقای بهلول علاقۀ و ارادت خاصی داریم ، برای شیعیان اینها(دعاهایی که جناب شیخ در تبری تنظیم نموده اند )خیلی مفید است ، بعداً اضافه کردند که علاوه براین از طرف ادبی نیز این دعا او خیلی قابل تقدیر است .

آیت الله حاج شیخ محمّد حسن احمدی فقیه :
آشنایی ما با ایشان برمیگردد به آشنایی مرحوم والد ما ومرحوم آقا بزرگ ... ایشان خدوم به انقلاب ،دوستار به اهل بیت وحافظه عجیبی دارند نکات تاریخی خوبی رادارند ساده زیستی ایشان مایۀ درس است .

حاج شیخ محمّد تقی انصاری همدانی :
بهلول یکی از اوتاد عصر ماست ، او خیلی کم نظیر است دنیا را به تمام وجود تلاق داده است ، بهلول اهل معناست خیلی از اسرار را داراست ولی نمی گوید .

آیت الله امجد :
ایشان یک انسان وارسته ایست ، توکل عجیبی دارد ، او یک انسان عتیقه است،چراکه عتیقه جات معمولاً کم یاب و قیمتی هستند ، او هم کم یاب است و هم قیمتی .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( جمعه 86/5/12 :: ساعت 11:24 عصر )

   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

.....
عرفان بدون خدا
دین‌نماهای جدید
اولین بیعت کننده با امام زمان (عج) کیست؟
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 57427
» درباره من

ولعاقبه للمتغین

» پیوندهای روزانه

رنگارنگه از همه رنگه= شهر فرنگه از همه رنگه [59]
وعتصمو بحبل اللله [132]
[آرشیو(2)]

» آرشیو مطالب
یه سر بزن

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
رنگارنگه از همه رنگه= شهر فرنگه از همه رنگه
جامانده

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب