سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که اندازه خود را بشناسد و در نادانی آدمی همین بس که اندازه خود را نشناسد [امام علی علیه السلام]
ولعاقبه للمتغین
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» موج تازه ترویج مسیحیت در ایران

 

همزمان با غفلت برخی مسئولان فرهنگی، موجی تازه‌ای از ترویج مسیحیت با اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گسترده،‌ ارزش‌های فرهنگی مردم ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، هرچند به دلیل دلبستگی عمیق مردم ایران به اسلام و اهل بیت پیامبر(ص)، میزان توفیق چنین تلاش‌هایی بسیار محدود است، در عین حال، یک سازمان فعال در زمینه مسیحیت، مدعی است که این دین در کشور مسلمان ایران از طریق تکنولوژی رسانه‌ای، در حال گسترش است.

به گزارش «کریستین تودی»، شمار زیادی از مسلمانان ایران از راه ماهواره، ‌اینترنت و دیگر رسانه‌های ارتباط جمعی، اطلاعات بیشتری را درباره عیسی مسیح(ع) به دست می‌آورند.

«استفان دگروت»، کارمند مؤسسه «درهای باز خاورمیانه» می‌گوید: «رسانه‌های جدید به شدت در حال به دست آوردن شهرت هستند و در آینده، نقش مهمی در تقویت کلیسا خواهند داشت».
مسلمانان در کشورهای محدودی مانند ایران، معمولا تنها پس از رخدادهایی معجزه‌آسا مانند دیدن رویا و تجربیات درونی به مسیحیت روی می‌آورند.

در حالی که دولت ایران، اقلیت‌های مسیحی را به رسمیت شناخته و به آنان اجازه حضور در صحنه‌های اجتماعی را داده است، معمولا در جلوی کلیساها نگهبانانی هستند تا مطمئن شوند افرادی که وارد کلیسا می‌شوند، اقلیت هستند. این در حالی است که مسلمانانی که به اسلام پشت کرده و به دین دیگری بگروند، از بسیاری حقوق محروم می‌شوند.

دگروت می‌گوید: «به رغم این فشارها، جنبش کلیساهای خانگی رشد چشمگیری داشته و این امر تنها بنا بر رویا و تجربیات معجزه‌آسا نبوده است. هم‌اکنون بیشتر مردمی که به مسیحیت روی می‌آورند از راه وسایل ارتباط جمعی و به ویژه ماهواره با آن آشنا شده‌اند».
مسئول
SAT-7، نخستین شبکه مسیحی عربی‌زبان که در خاورمیانه پخش می‌شود، نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه «US Christian»، مدعی رشد کلیساهای خانگی در ایران شد. این شبکه، که هم‌اکنون به زبان‌های فارسی و ترکی برنامه پخش می‌کند، مدعی است، بیننده‌ای حدود هشت تا ده میلیون نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا دارد.

علاوه بر تولید برنامه‌های تصویری، مؤسسه «درهای باز» می‌گوید: هنوز هم از روش‌های سنتی تبلیغ بر اساس انجیل استفاده می‌کند.
دگروت می‌گوید: «ما هنوز هم روش سنتی را ادامه می‌دهیم و امیدواریم تا در سال‌های آینده، گسترش متون انجیلی نیز در ایران، 10 تا 15 درصد افزایش یابد».

مؤسسه بین‌المللی درهای باز، کار خود را در سال 1955 آغاز کرد که متمرکز بر جستجو، حمایت و تقویت مسیحیان بود. این مؤسسه، کار خود را با تبلیغ کتاب انجیل و ادبیات و آموزه‌های مسیح، آموزش پیشوایی و ... انجام می‌داد.
همچنین، به تازگی رادیوهای فارسی ترویج مسیحیت نیز با فرکانس‌های قوی در اتریش راه‌اندازی شده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مرتضی ( جمعه 86/4/8 :: ساعت 11:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

.....
عرفان بدون خدا
دین‌نماهای جدید
اولین بیعت کننده با امام زمان (عج) کیست؟
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 57570
» درباره من

ولعاقبه للمتغین

» پیوندهای روزانه

رنگارنگه از همه رنگه= شهر فرنگه از همه رنگه [59]
وعتصمو بحبل اللله [132]
[آرشیو(2)]

» آرشیو مطالب
یه سر بزن

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
رنگارنگه از همه رنگه= شهر فرنگه از همه رنگه
جامانده

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب